Evaziunea fiscală și băuturile contrafăcute sunt cele două mari probleme ale industriei alcoolului cu care se confruntă autoritățile. Asociația producătorilor de băuturi spirtoase estimează că 75% din piața autohtonă este nefiscalizată, ceea ce înseamnă că statul pierde anual minimum jumătate de miliard de euro. Pe lângă gaura dată bugetului public, unele produse alcoolice sunt contrafăcute și afectează și sănătatea consumatorului.
„Alcoolul – partea goală a paharului” este un proiect editorial început în 2017 realizat prin rețeaua PressHub, cu sprijinul Alexandrion Group. Obiectivul principal al acestui proiect este specializarea jurnaliștilor în domenii specifice legat de industrii „sensibile” care produc numeroase știri: tutun, alcool, medicamente, sănătate, alimenție, energie, construcția de drumuri și autostrăzi și colectarea gunoaielor.
În cadrul proiectului a fost creată o serie de articole ce acoperă mai multe subiecte, cum ar fi metodele de contrabandă la frontieră și efectele sociale ale excesului de alcool asupra tuturor categoriilor de vârstă, incluzând minorii. De asemenea, au fost abordate și teme care au pus în evidență și „partea plină” a paharului, adresând potențialul soiurilor speciale de vin românesc.
Totodată, a avut loc un seminar în cadrul Grupului Alexandrion, urmat de o vizită în fabrică, cu scopul de a instrui jurnaliștii cu privire la posibilele încălcări ale legislației, cunoașterea atribuțiilor și modului de acțiune al instituțiilor de reglemenatare și aplicare a legii în domeniul consumului și producției de alcool.
Mai mult, aceștia au fost informați de rolul instituțiilor de reglementare și felul în care sunt numiți decidenții din cadrul acestora, problemele fundamentale ale instituțiilor respective și eventualele răspunsuri prin politici publice ori prevederi legislative ce pot fi promovate.