Hub for Business Journalism

Hub for Business Journalism este un proiect prin care ne propunem să aducem un suflu nou în jurnalismul economic și de business din România. Proiectul este adresat atât jurnaliștilor cât și tinerilor pasionați de jurnalismul de business.

Proiectul oferă participanților o Școală de Vară în cadrul căreia tinerii au ocazia de a-și aprofunda cunoștințele despre cele mai importante subiecte economice de actualitate. Trainerii cu care au ocazia de a intra în dialog sunt personalități din lumea business-ului și a presei economice. Cei mai buni participanți sunt selectați pentru a doua etapă a proiectului: un stagiu de practică, în parteneriat cu una dintre cele mai importane publicații centrale din România. 

[dica_divi_carousel advanced_effect=”1″ _builder_version=”4.5.1″ _module_preset=”default”][/dica_divi_carousel]

„Este o ocazie unică pentru tineri de a avea acces la traineri de cea mai înaltă calitate și de a se forma ca viitoare elite ale jurnalismului economic din România.”

Paul Prisecaru,

Managing Partner Intuitive Economics

Agenda Școlii de Vară

  • Potențialul antreprenoriatului românesc (Iulian Stanciu, Președinte Executiv eMAG)
  • Impactul brandurilor în bunăstarea națiunilor moderne (Aneta Bogdan, FCIM Managing Partner, Bradient)
  • Piețe financiare (Radu Crăciun, Președintele Asociației pentru Pensiile Administrate Privat din România)
  • Cum abordezi pro și contra un subiect de economie (Constantin Rudnițchi, redactor-șef RFI România)
  • Piețe și concurență. Piețe digitale (Paul Prisecaru, Managing Partner Intuitive Economics)
  • Puterea storytelling-ului în business (Dana Deac, Președinte al Fundației Orange)
  • Îmbătrânirea demografică și impactul ei economic (Dan Popa, jurnalist HotNews)
  • Cum se formează politicile publice și programele de guvernare (Cristian Pantazi, editor-șef G4Media

Trainerii Școlii de Vară

Radu Crăciun este preşedinte al Asociaţiei pentru Pensiile Administrate Privat din România (APAPR) şi director general al BCR Pensii, fiind absolvent al Politehnicii București. Are o experiență de peste două decenii în domeniul ecoomic și al piețelor financiare, iar din anul 2017 este asociat al Institutului de Administrare a Afacerilor ASEBUSS.
De asemenea, este absolvent al Universității din Hertfordshire și are o vastă expertiză în administrarea activelor fondurilor de pensii, ocupând funcțiile de director de investiții și director adjunct în cadrul ABN AMRO Bank.

Aneta Bogdan este consultant de branding și marketing, fiind fondatoarea agenției Brandient. În anul 2012, a fost inclusă pe lista celor mai puternice femei de business din România și a continuat să fie una dintre cele mai relevante persoane din lumea brandingului. A fost consultant pentru numeroase companii, precum eMAG, Bitdefender, Dedeman, Banca Transilvania, Vodafone, ING Bank și Renault. Este absolventă a Academiei de Studii Economice, fiind speaker la numeroase conferințe pe domeniul marketingului. În 2010, Aneta Bogdan a publicat cartea „Branding pe frontul de Est: despre reputație, împotriva curentului”. Cu o expertiză vastă în domeniul marketingului, Aneta Bogdan este membru CIM (The Chartered Institute of Marketing), una dintre cele mai renumite organizații în domeniu.

Constantin Rudnițchi a debutat în presa economică în anul 1992, având o vastă experiență în ceea ce privește jurnalismul de business și presa independentă. A predat în cadrul Centrului de Jurnalism Independent, fiind la bază absolvent al unei specializări economice. A reușit să îmbine presa și pasiunea pentru economie, fiind unul dintre singurii jurnaliști care se dedică acestei nișe. A fost redactor-șef adjunct al revistei Capital și colaborator pentru Revista 22 și Dilema Veche, iar în prezent scrie despre jurnalism economic la RFI și Profit.ro.

Paul Prisecaru este Managing Partner Intuitive Economic și profesor asociat al Facultății de Drept din cadrul Universității din București. 
Cu un doctorat obținut la Institutul Naţional de Cercetări Economice al Academiei Române pe politici antitrust, acesta și-a început cariera în cadrul Consiliului Concurenței, ocupând funcția de inspector de concurenţă în perioada 2005-2012, respectiv cea de director adjunct în perioada 2012 – 2019.

Dan Popa este jurnalist economic cu o experiență de peste 20 de ani în presă. A lucrat la publicatii centrale, acoperind domeniul financiar-bancar și a colaborat cu posturi de radio și tv din țară și străinătate. În prezent este senior editor la HotNews.ro

Mi-a plăcut foarte mult că am avut ocazia să dezbatem teme diverse și să participăm cu toții la discuție. Fiecare sesiune a venit cu informații noi.

Maria, participantă

Am avut șansa de a dezbate cu profesioniști din domeniu într-un mediu liber, care a încurajat gândirea critică, iar seminariile mi-au oferit o perspectivă „din interior” asupra presei economice.

Sergiu, participant

Cei mai activi participanți la Școala de Vară au fost selectați pentru cea de a doua etapă a proiectului, un stagiu de practică în parteneriat cu una dintre publicațiile partenere proiectului:  Melania-Ioana Agiu (Adevărul), Elena Balaban (Euractiv), Mihai Bălan (Profit.roNăsăudeanul), Ștefan Chețan (RFIBetanova), Roland Kristo (Economedia), Camelia Matache (NewMoney), Sergiu Mitrescu (HotNews), Moiș Daniela (HotNews), Andreea-Delia Mușețescu (Financial IntelligenceArgeșul Online), Radu Stochiță (Newsweek), Miruna Țuțuianu (Financial Intelligence), Maria Voinea (PressHubZiarul de Iași).

În cadrul stagiului, participanții scriu articole de economie sub îndrumarea mentorilor (Dan Popa, Constantin Rudnițchi și Paul Prisecaru), care sunt publicate de partenerii proiectului. Temele și abordarea acestora sunt discutate săptămânal în cadrul ședințelor de redacție online, la care participă toți stagiarii.  Articolele pot fi citite pe site-urile partenerilor și pe secțiunea PressHub dedicat proiectului. Citește mai jos toate articolele publicate în cadrul proiectului! 

Proiectul Hub for Business Journalism are marele merit de a descompune și apoi a re-compune în fața cursanților selectați mecanismele care dau naștere articolelor din presa economică. Participarea la un asemenea proiect înseamnă nu doar o bună ocazie să cunoști antreprenori și să scrii despre succesele sau despre eșecurile lor, ci înseamnă mai ales să capeți deprinderea de a ”traduce” cifrele și graficele în povești care să-l ajute pe cititor să înțeleagă mai bine lumea în care trăiește. Fie și numai pentru acest lucru, Hub for Business Journalism merită încurajat și continuat, iar jurnaliștii selectați pentru a face parte din proiect merită felicitări!

Dan Popa

Mentor, jurnalist economic Hotnews

Comunicate

Webinariile Hub for Business Journalism: mecanisme de inflație

Webinariile Hub for Business Journalism: mecanisme de inflație

Webinariile „Hub for Business Journalism” continuă! Cel de-al treilea webinar l-a avut ca invitat pe Mihai Copaciu, Director adjunct al Direcției de Modelare și Prognoze Macroeconomice a BNR. Webinarul organizat marți, 21 decembrie, s-a concentrat pe explicarea...