Ghidul Managerului de Presa, publicat in 2007 la editura Humanitas, a venit ca raspuns la nevoia de profesionalizare a mass media romanesti. Literatura de profil din Romania era relativ putin dezvoltata la acea data, iar autorii erau mai degraba teoreticieni. Echipa redactionala a Ghidului Managerului de Presa a fost alcatuita din autori cu o bogata experienta practica si care se conduc in activitatea lor dupa principiile pe care le dezvolta in carte.
Publicul caruia i se adreseaza Ghidul Managerului de Presa este alcatuit din manageri de presa din intreaga tara, redactorilor sefi, sefii departamentelor de marketing si publicitate din presa, dar si specialistilor in relatii publice si comunicare. Cartea isi propune sa devina un instrument eficient si un punct de reper pentru acestia.
Temele abordate in cele sapte capitole ale cartii sunt:
1. Audit & SNA – autor Arina Ureche, director general BRAT (Biroul Roman de Audit al Tirajelor)
2. Business & developpment – autor Liviu Burlacu, Secretar General al Biroului Maghiar de Audit al Tirajelor, membru al Consiliului Director al Biroului International de Audit al Tirajelor
3. Layout si design de ziar – autori Vlad Arghir si Florin Iaru, echipa care a creat identitatea vizuala a publicatiilor Academia Catavencu, Idei in Dialog, aLtitudini
4. Management editorial – autor Catalin Tolontan, redactor sef Gazeta Sporturilor
5. Marketing – autor Cristina Simion, director general Edipresse A.S., grup care editeaza Avantaje, ELLE, Joy, Olivia, Povestea mea, Viva si alte 9 publicatii saptamanale si lunare
6. Strategie – autor Silviu Ispas, director general al regiei de vanzari de publicitate ARBOmedia
7. Vanzari de publicitate – autor Daniela Cristescu, director general Liberis Publications Romania, care editeaza revista Glamour