ANALIZĂ. Pentru autostrăzile și drumurile României, ideea „Alianței Vestului” e minunată, dar ea încă nu are obiectul muncii

În lipsa autostrăzilor și altor legături rapide atât de necesare în România, ideea unor proiecte de infrastructură comune susținute cu finanțare europeană, idee lansată de municipalitățile din Timișoara, Arad, Cluj-Napoca și Oradea, a stârnit multe comentarii. Dar ce șanse are un astfel de demers să se transforme în realitate? Mai multe surse europene arată că, deși banii există prin politica de coeziune, anvelopa de reguli nu ar putea permite înfăptuirea unei astfel de idei decât cel mult în în următorul exercițiu financiar european, respectiv 2021-2017.

Tatonările

Asocierea informală dintre patru mari orașe din vestul României, Cluj, Timișoara, Oradea și Arad (în ordinea mărimii), este bine privită de Comisia Europeană, dar, deocamdată, nu prea are „obiectul muncii”. Aceasta ar fi concluzia mai multor discuții informale pe care Transilvania Reporter le-a avut la Bruxelles, săptămâna trecută, cu mai mulți oficiali din cadrul…