În 2013, cele 11 complete ale CNSC au soluționat 5.848 contestații. CNSC a avut 2.000 decizii în care a dispus admiterea contestațiilor (34.90%) și 3.730 de decizii de respingere a contestațiilor (65.10%).
„Aceste cifre au în spate felul în care operatorii percep modul cum statul face afaceri publice, felul în care autoritățile încredințează banul public”, a declarat Silviu POPA, membru al Colegiului CNSC la prezentarea Raportului pe 2013. „Românii nu sunt contestatori de profesie, aceste cifre reprezintă punctele vulnerabile în domeniul achizițiilor publice.” De la înființarea CNSC în 2006 și până la 31 decembrie 2013, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a avut de soluționat 47.280 de contestații formulate. Numărul de contestații a scăzut de-a lungul anilor. În 2013, de exemplu, s-a constatat o scădere cu 4.3% față de 2012, a arătat Lehel Lorand BOGDAN, președintele CNSC, în conferința de prezentare a raportului de activitate pe 2013, conferință găzduită de Reprezentanța Comisiei Europene la București.
Scopul instituției este unul de remediu. Înainte de semnarea contractului, înainte ca un eventual prejudiciu să se producă, CNSC trebuie să soluționeze cu celeritate, în maximum 20 de zile, eventualele nereguli sesizate de către firme privind deciziile autorităților contractante. Instituția apără operatorii economici care se consideră nedreptățiți de o decizie a autorităților contractante.